مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

از پس پس کوچه های انتظار

از پس پس کوچه های انتظار مردی از جنس زمان می آید
یوسفی با 313 یار ، بعد عمری انتظار می آید
جمعه ای ، آدینه ای ، یا شاید اولین بهار می آید
دل گرفته من می خواند ، مهدی از انتظار می آید
پیر ما دوش چنین می فرمود
شاید این جمعه بیاید شاید
پرده از چهره گشاید شاید
دست افشان پای کوبان میروم
بر در سلطان خوبان می روم
می روم بار دگر مستم کند
بی سرو بی پا و بی دستم کند

************************************
چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن تبر به دوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم نه
ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را در انتظار جمعه ایم
دوباره صبح و ظهر نه ، غروب شد نیامدی

*********************************************
ای که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد
حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

*************************************************
دل از ما برد و روی از ما نهان کرد
خدا را با که این بازی توان کرد

ماه رمضان ، ماه ولی خدا حجة بن الحسن (ارواحنا فداه) است

قال رسول الله:  لولا الحجة لساخت الأرض بأ هلها .

اگر حجت خدا نبود زمین اهلش را فرو می برد.

سلام بر ماه خدا ، سلام بر ماهی که شبها و روزها و ساعات و لحظاتش بهترین اند ؛ سلام بر ماهی که با برکت و رحمت و مغفرت به سوی ما آمده ، سلام بر ماهی که ماه صیام است ، سلام بر فریضه روزه که خدایش فرمود : « الصوم لی و أنا أجزی به » ، سلام بر ماهی که ظرف شب قدر است ، شبی که از هزار ماه برتر است ، سلام بر صاحب این ماه و میهمان اصلی ضیافت الهی حضرت حجة بن الحسن العسکری ( ارواحنا و ارواح العالمین له الفداه ) .

کاش در این رمضـان لایق دیدار شوم     سحری با نظر لطـف تو بیـدار شوم

کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان      تا که هم سفره تو لحظه افطار شوم

پس اگر زمین هست وما هم که أحدی از اهل زمینیم هستیم به برکت حجت خداست و اگر در ماه مبارک رمضان بهره مند از برترین عطای الهی که روزه است می شویم به برکت امام زمان (عج) است و اگر زمین وزمان دائراست به طفیل روی اوست .

اصلاً او امام زمان (عج) روح الأرواح وجان جانان است . و اگر خلائق حیات دارند به برکت اوست و همه نعم الهی هم به برکت او به خلائق  می رسدو اگر تکلیفی به بندگان واجب میشود بخاطر اوست که او صاحب زمان است و ما به تَبَع امام زمان (عج) مکلف به تکالیف الهی میشویم . چطور که قبل از ایشان ما با هیچیک از تعالیم الهی آشنا نبودیم ، اگر اهلبیت (سلام الله علیهم اجمعین )نبودند ما همچنان در بیخبری و غفلت بودیم . در زیارت جامعه کبیره میخوانیم :

بموالاتکم علمنا الله معالم دیننا و اصلح ما کان فسد من دنیانا و بموالاتکم تمت الکلمه . . .

بخاطر ولایت شما خدا معالم و حقایق دین را به ما آموخت و هر چه از امور دنیای ما فاسد و پریشان بود اصلاح فرمود . (خدا به ولایت شما اهلبیت  ما را از فقر و ذلت و جهالت به علم و عزت و دولت رسانید .)

اگر طاعتی هم انجام می دهیم قبول آن به واسطه خود ایشان است و اگر ولایت و محبت آنها نباشد چیزی اثر ندارد و پذیرفته نیست . همانطور که در زیارت جامعه کبیره میخوانیم :

و بموالاتکم تقبل الطاعة المفترضه . . .

به ولایت شما هر طاعت واجبی قبول میشود .

بله ، اهلبیت (علیهم السلام)  کانال و واسطه  رسیدن رحمت خدا به بندگان هستند ، اصطلاحاً واسطه فیض میباشند و در این زمان حضرت حجة بن الحسن (ارواحنا فداه) این مهم را عهده دار است و ما این را در دعای عدیله میخوانیم که :

ببقائه بقیت الدنیا و بیمنه رزق الوری وبوجوده ثبتت الأرض و السماء و به یملأ الله قسطاً  و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً  و جوراً .

دنیا به بقای او باقی است و به برکتش به خلق روزی میرسد و زمین و آسمان بوجودش برقرار است و خداوند بواسطه او زمین را پر از عدل و داد کند پس از آنکه پر از ظلم و جور و بیداد  شده باشد .

اگر نبود حجت خدا و ولی او حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه تکلیفی بر ما نبود و ما همه از فیض ضیافت الهی محروم بودیم و حال که این رحمت الهی شامل ما شده ؛

وظیفه :

قال المهدی (ع) : اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم . کمال الدین للصدوق ، ج 2 ، ص 485

برای فرج من بسیار دعا کنید زیرا دعا برای فرج من همان گشایش کار شماست .

در این بیان نورانی امام گویی خبر از گرفتاری سختی میدهند که با اینکه ما همه به طفیل او با خدا آشنا شده ایم اما به ما التماس دعا میگوید . و کلمه اکثروا الدعاء این معنا را دارد که آقا خیلی گرفتارند و این طور با قید اکثروا التماس دعا دارند . و باز از همین کلام نورانی حضرت میتوان مهربانی و رأفت مولا را دید که آقا برای رفع گرفتاری ما هم نسخه داده اند که باز برای فرج ایشان دعا کنیم . و نشود سحر و افطاری از این ماه ضیافت بر ما بگذرد و یادی از امام زمان نکنیم و برایش دعا نکنیم که این واقعاً جفا به مولایمان است .

و باز امام غائب (عج) فرمود : « لو أن أشیاعنا وفقهم الله لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم ، لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا » . الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 499

اگر شیعیان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد - در وفای به عهد و پیمان الهی اتحاد و اتفاق می داشتند و عهد و پیمان را محترم می شمردند ، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل می شدند .

 

حضرت آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (رحمت الله علیه ) در کتاب مکیال المکارم آورده است که :
دعا کردن برای امام زمان ( عجّل الله تعالی فرجه الشریف ) در تمام ماه مبارک رمضان و به خصوص در شب های آن ماه شریف ، سفارش شده ، زیرا که این ماه بهار دعا کردن است و دعا برای آن حضرت هم ، بهترین دعاها می باشد .


از این رو از آن حضرت امر و اهتمام به دعای « افتتاح » در شب های این ماه رسیده است ، بنابراین از خواندن این دعای شریف غافل مشو که جداً دعایی است نفیس که جامع مطالب دنیا وآخرت می باشد .

مکیال المکارم ، آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (رحمت الله علیه ) ، ج1 ، ص 78


همچنین در جایی دیگر نقل می کنند که :
حماد بن عثمان می گوید : شب بیست ویکم ماه مبارک بر حضرت امام صادق (علیه السلام) وارد شدم ، ایشان بعد از شب زنده داری واحیای شب قدر و هم چنین بعد از فراغت از نماز صبح این دعا را در حالت سجده تلاوت کردند :


(.... وَ أَن تأذَنَ یَفرَجُ مَن بِفَرَجِهِ فَرَجُ أؤلِیائِکَ وَ أَصفِیائکَ مِن خَلقِکَ وَ بِهِ تُبیدُ الظّالمینَ وتُهلِکُهُم عَجِّل ذلِکَ یا رَبَّ العالَمین)


و فرج کسی را که به فرج او فرج دوستان و برگزیدگان از خلقت گشایش یابند را اجازه فرمایی ، وبه دست او ستمگران را نابود و هلاک گردانی ، زودتر آن را برسان ای پروردگار عالمیان

مکیال المکارم ، آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی (رحمت الله علیه ) ، ج1 ،ص 87 به نقل از اقبال الاعمال عزیز آل یاسین

 


بیاییم همدیگر را به این مهم سفارش کنیم و به درگاه خدا عرضه داریم که :

 

میشود این رمضـان موعد فردا باشد ؟         آخرین ماه صیام غم مولا باشد؟

میشود در شب قدرش به همه مژده دهند؟        که همین سال ظهور گل زهرا باشد؟


اللهم عجل فرجه و سهل مخرجه و اجعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه آمین

اقل الطلاب -کیانی نسب

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

پیامبر(ص) می‌فرماید: «ماه رمضان برترین ماه سال قمری است.» هم چنین در جایی دیگر ایشان فرموده: «مهدی(عج) سید و آقاست.»

اگر امروز امام مهدی(عج) برترین و کامل‌ترین انسان روی زمین است و ماه رمضان هم بهترین ماه خداست، پس باید بین این دو پیوندی عمیق باشد. اگر ماه رمضان ماه ویژه سیر و سلوک است، پس باید با امام زمان(عج) که برترین سالک و رهروی خداست، پیوندی خاص وجود داشته و بین سلوک معنوی ما در این ماه با امام زمان(عج) هم رابطه ویژه‌ای باشد.

در ماه رمضان سه نوع رابطه وجود دارد که شامل موارد زیر است.

پیوند امام مهدی(عج) و ماه رمضان،

پیوند سلوک عبادی و معنوی ما در ماه رمضان با امام مهدی(عج)

رابطه سه گانه، یعنی رابطه ویژه امام مهدی(عج) با ما در ماه رمضان.

امام مهدی(عج) و ماه رمضان؛ زیارت آل‌یاسین شرح حالات عبادی و معنوی امام مهدی(عج) است. امام مهدی که راهش، امتداد راه پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین و امام زین العابدین(ع) است. عبودیت و بندگی او نه از سر نیاز یا ترس، بلکه از سر درک حقیقت هستی و سپاسگزاری از خداست، عبودیتی که همیشه در وجود امام جاری است و در برخی حالات به نقطه اوج خود می‌رسد و ماه رمضان نقطه اوج بندگی امام است.

رسیدن به معبود در ماه رمضان به واسطه حضرت مهدی(عج)؛ فهم حقیقت رمضان و توفیق رسیدن به معبود جز با توسل به پیشگاه مهدی(عج) میسر نمی‌شود. دعای افتتاح هم در ماه رمضان درس سلوک می‌دهد که پروردگارا من خواهان تمام خوبی‌ها و کمالات هستم و می‌دانم که راه رسیدن به این کمالات توسل به امام مهدی(عج) است. پس مرا به برکت وجود او به نهایت نزدیکی به خود برسان.

هدایت معنوی و باطنی انسان‌ها به دست امام مهدی(عج) است و به برکت وجود معنوی و نورانی اوست که عالم هستی از فیض حق تعالی بهره‌مند می‌شود. حال اگر امام در نهایت بندگی باشد، در عبودیت او رحمت و مهربانی خدا نیز اوج می‌گیرد.

دعای امامان نشان می‌دهد که آن‌ها هم به درگاه حق تعالی رو می‌آوردند و برای کل هستی و به ویژه برای ما انسان ها از خداوند طلب بخشش می‌کردند. به همین دلیل است که می‌گویند به برکت سلوک معنوی امام، حیات بشری شکل می‌گیرد و امتداد می‌یابد و عالم به سوی کمال حرکت می‌کند و تنها با این تعبیر شب قدر معنا می‌یابد.

صدای آمدنت را به گوش ما برسان

زمان غیبت ما را به انتها برسان

اگر چه بهر ظهورت نکرده ام کاری

بیا و بر لب ما فرصت دعا برسان

کنار تربت زهرا به وقت نافله ات

دعای خویش به یاری این گدا برسان


اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعا

منبع:Emameasr,org

یا علی

.
.::  الإنسان هو شیعة علی بن أبی طالب علیه أفضل الصلاة و السلام إن عرفه حق معرفته ::.
.


روزی در تقویم خواهند نوشت

بسم الله الرحمن الرحیم

روزی در تقویم خواهند نوشت : ( تعطیل ، روز فرج مهدی فاطمه (سلام الله)

.............

و بعد در مدینه کنار ساختمان نیمه کار ه ای تابلوی زیر را می بینید:                                                                                   ک

  پروژه ی حرم مطهره بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا

کار فرما : قائم آل محمد

پیمان کار : یاران حضرت

مساحت : وسعت دل تمام شیعیان