مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دلبر ما دل برد و به ما رخ ننمود

دلم امشب به سینه زندانی است

سینه امشب پر از پریشانی است

هم شکسته دلم دل خونین

هم دو چشمم دوباره بارانی است

دل من در هوای دلبر خویش

نا امیدانه خسته طوفانی است

گله دارد ز من و می پرسد

خانه اش را بگو نمی دانی؟

گفتم ای دل برای دیدن تو

می رسد او به رسم مهمانی

می رسد مثل یک نسیم از راه

نغمه اش لا اله ا...

می رسد با تنی همه گل پوش

یوسف دل زدیدنش مدهوش

روی چشمش نوشته یا زهرا

یا علی هم نوشته بر بازوش

هر چه گل در کنار او چون خار

هر چه بلبل ز هیبتش خاموش

به ابالفضل می رسد از راه

می رسد او ولی علم بر دوش

غزل ناز عاشقی رویش

بیت ناب خدا بود ابروش

ذوالفقار علی به دستانش

گیسوی آسمان پریشانش

به خداوندی خدا آقاست

هر کجا می رود دلش با ماست

چه کسی گفته او ندارد یار

چه کسی گفته حضرتش تنهاست

شب جمعه که روضه می گیریم

شب جمعه که گریه ها زیباست

دل شکسته به روضه می آید

سوز او از گلوی ما پیداست

گاه گاهی به سینه می کوبد

ناله هایش چو حضرت زهراست

ما همه یار حضرتش هستیم

دل خود را به طره اش بستیم

شرمگینم اگر دلی دارم

دل بیمار و غافلی دارم

گر چه آواره ام ولی شادم

سر موی تو منزلی دارم

پیش این عاشقان یک رنگت

من عاصی چه قابلی دارم

نیمه شب در هوای رویایی

با دل خسته محفلی دارم

ناامیدم مکن نگاهم کن

من هم ای با وفا دلی دارم

نوکر آستانه ام ارباب

دل دیوانه مرا دریاب

ای طبیبان ز دوریت بیمار

چشم بر راه چشم تو بسیار

بی تو من مرده ام در این زندان

سقف هستی شده سرم آوار

سینه من ببین چه سنگین است

غصه ها را ز سینه ام بردار

ای مسیحای آخرین برگرد

زنده کن بار دیگر این مردار

شاخه گل بیاور از جنت

به روی قبر مادرت بگذار

مادرت فاطمه شکسته دل است

آسمان هم ز روی او خجل است

گل زهرا به مادرت سوگند

به گل یاس پرپرت سوگند

به دو دستی که بسته شد آن روز

به علی جد اطهرت سوگند

به حسن آن غریب بی مرقد

به عموی دلاورت سوگند

به لبانی که خیزران خورده

به حسین عشق بی سرت سوگند

به یتیمی که نیمه شب پر زد

به رقیه کبوترت سوگند

پرده از روی ماه خود بردار

پای خود را به چشم من بگذار

تا کسی رخ ننماید ز کسی دل نبرد

دلبر ما دل برد و به ما رخ ننمود

ظهور ناگهانیست ... ای شیعه ها

معمولا ما شیعیان تا جمعه میشه دلمون میره پیش اماممون و

یکم بگی نگی دلمون میگیره چون بالاخره جمعه‌ها روز خود

 حضرت هست و روز عید و به قولی هم روز ظهور ایشون.

همیشه ما تو جمعه هاست که به‌ فکر امام زمانیم ولی تا شنبه

 میاد میگیم ایشالله جمعه‌ی بعدی حتما آقا میاد ولی نمیگیم

ایشالله همین لحظه آقا میاد!

درسته یکی از روایات اینه که ‌ امام زمان‌علیه‌السلام جمعه

میان، ولی منظور از این روایت این نیست که حتما تو جمعه

تشریف

میارن، روایات دیگر هم هست که میگن در ماه محرم ویا در عید

 نوروز ظهور میکنن ولی گفته نشده حتما در این ایام تشریف

میکنن و شما منتظر آمدن حضرت در این روزها باشید!

ما باید هر لحظه به فکر ایشون باشیم، ایشالله این جمعه ظهور

 میکنن ولی اگه ایشون خدای نکرده نیامدند یعنی امکان ظهور

در شنبه وجود ندارد؟

ما باید هر لحظه چشم به‌راه ایشون باشیم تا خاک پاشون رو

سرمه‌ی چشممون کنیم!

امام زمان علیه السلام در توقیع مبارک به جناب شیخ مفید

فرموده‌اند:

فَإِنَّ اَمْرَنا یَبْعَثُه فَجْأَهً      احتجاج طبرسی ج2 ص324

(خداوند) کار ما را به طور ناگهانی بر می‌انگیزد.

Emameasr.org

حضرت مهدی ع: از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده ؛ برای فرج دعا ک

امام زمان ع و فرمان دعا برای تعجیل در امر ظهور     

مولای ما امام زمان ع در یک سخن گهربار دوستان و منتظران خویش را به این امر دعوت نموده و می فرمایند:

(( اکثر الدعا بتعجیل الفرج ، فان ذلک فرجکم))

برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا این کار برای خودتان گشایش خواهد بود

او که از تحیر و تزلزل بشریت عموما ، و مظلومیت شیعیان و منتظرانش خصوصا در غم و اندوه به سر می برد ، و منتظر فرج الهی است،با این دل رنجور و غمگین ، همگان را به دعا برای تعجیل در فرج و ظهور خویش دعوت می نماید.

  نکته ی دیگری که در این فرمان امام معصوم علیه السلام نهفته ، کثرت و زیادی دعای ماست و این امر ممکن نیست مگر با تکرار.

    از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده ؛ برای فرج دعا کنید 

جناب آقای زاهدی نقل فرمودند : حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ باقر ملبوبی ؛ صاحب کتاب الوقایع و الحوادث می گویند:حجه الاسلام مرحوم سید محمد گلپایگانی فرزند آیه الله سید جمال گلپایگانی فرمودند:

پس از فوت مرحوم پدرم ، شبی در خواب دیدم که حضور پدرم مشرف شدم و ایشان در اطاق مفروش به زیلی و فاقد اثاث نشته اند.

گفتم:پدر!اگر خبری نیست ما هم دنبال کارمان برویم،وضع طلبگی در گذشته و حال ، همین است که میبینم.پدر فرمود : پسر حرف مزن!هم اکنون ولی امر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف آوردند

آنگاه پدرم از جا برخواستند ،متوجه شدم محبوب کل عالم ،حضرت ولی عصر عج تشریف آوردند؛پس از عرض سلام و جواب حضرت ، قبل از اینکه من  حرفی بزنم  حضرت فرمودند:سید محمد! مقام پدرت این حجره محقر نیست  ، بلکه مقامش آنجاست (به محل مورد اشاره ی دست حضرت نگاه کردم)قصری با شکوه و ساختمان با عظمتی را درک کردم ولی از وصف آن عاجزم،دیدم و بسیار خوشحال گردیدم.عرض کردم یابن رسول الله!آیا وقت ظهور نرسیده است تا دیگان همه به جمال مبارکتان روشن شود؟

حضرت فرمودند:

از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده است و شاید آنها نیز در مدت کوتاهی به وقوع بپیوندند، پس بر شما باد که برای فرج (ظهور) دعا کنید1

 

1_شیفتگان حضرت مهدی ع ج 1 ص 184

     شیعان چرا امام زمان ع را نمی خواهید ؟

صاحب کتاب شیفتگان حضرت مهدی ع از قول آن مرحوم نقل می کند که ایشان فرمود:

در مسجد جمکران قم اعمال را به جا آورده و با همسرم می آمدم . دیدم آقای نورانی وارد صحن شد و قصد دارند طرف مسجد بروند، گفتم:این سید در این هوای گرم تابستان از راه رسیده و تشنه است . ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد،پس از آنکه ظرف آب راپس داد گفتم:اقا شما دعا کنید و فرج امام زمان ع را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک گردد.

فرمود: شیعیان به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد .

این را فرمود تا نگاه کردم آقا را ندیدم،فهمیدم وجود مبارک امام زمان ع را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا فرموده است.

بنابراین به دلایل فوق می گوییم: ظهور امام عصر ع بسیار به ما نزدیک است اعمال فقط کافی است که آن را چون تشنه ی طلب  کنیم و به تبلیغات منفی علیه آن حضرت که مردم را از ظهور مقدس آن بزرگوار دلسرد می کند توجهی ننماییم و تمام رسانه ها و کتابها و ارگانها و همه آنچه که در آختیار داریم را پر از نام و یاد و حقایق مربوط به ان حضرت نماییم که دراین میان:

(( وظیفه فیلمسازان و هنرمندان صدا و سیما )) بیش از همه است چرا که منبر و بلندگوی تبلیغاتی امروز جهان تلویزیون و امور هنری و فیلمسازی شده و روحانیون معظم باید بیش از هر زمان دیگر این بلندگو را بلندگوی آن حضرت قرار دهند و صدای صلح و عدالت را به گوش جهانیان برسانند 1

1.نجات یافتگان امام زمان ع ص 195

منابع:کتاب کیست مرا یاری کند ؛ من مهدی صاحب الزمانم/نویسنده محمد یوسفی

گرداوری شده توسط گروه تحقیق سایت امام عصر عج

(emameasr.org)