مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

یه کم خودمونی

قرآن داره با داستان حضرت یوسف یاد ما می ده حضرت یعقوب می دونست یوسفش زنده است می دونست مشکلی ندارد می دونست کجاست می دونست و گریه می کرد اون وقت ما که نمی دونیم یوسف فاطمه کجاست ما باید چقدر گریه کنیم ما که باید بیشتر از یعقوب (ع)گریه کنیم

کی می دونه مهدی (عج)کجاست؟         کجایی یابن الحسن؟

چرا برا مهدی(عج)گریه نکنیم؟ ما باید گریه هامونو بیمه ی مهدی فاطمه بکنیم این وظیفه ی ماست

امام زمان برا ما گریه می کنه ما چرا برای آقامون گریه نکنیم؟

اگه کسی از من بپرسه از امام حسین غریبتر کیه ؟ می گم مهدی فاطمه

دلیل دارم:

امام حسین(ع) یک حضرت ابالفضل داشت........عباس امام زمان کیه؟

امام حسین(ع)یک علی اکبر داشت..........علی اکبر امام زمان کیه؟

امام حسین(ع) یک قاسم داشت..........قاسم امام زمان کیه؟

امام زمان دلشو خوش کی بکنه دلشو خوش من و تو بکنه؟؟ من و شما واسه امام زمان عباسیم؟؟

از پیامبر تا تولد امام زمان ۲۶۰ سال گذشت ۱۳ تا معصوم مظلومیتشون همه با هم ۲۶۰ سال است اما....اما امام زمان به تنهایی ۱۱۷۰ سال است که غریب است

دیگه کسی سراغ امام زمان رو میگیره؟؟

ماه رمضان سال ۸۴ امام زمان با یکی از علما در جمکران دیداری داشت

همین عالم میگه:دیدم چشای امام زمان کوچیک شده زیر چشاش کبوده گفتم :آقا چرا به این روز افتادی آقا گفت:از بس این شیعه هام گناه میکنن و دل منو میشکنن من از بودایی ها مسیحی ها سنی ها زرتشتی ها توقع ندارم چون اون ها منو نمیشناسن من از شیعه ها توقع دارم اونا که میدونن من خواهم آمد اونا چرا چشماشون آلوده هست اونا چرا ربا خوار هستن اونا چرا آبروی من مهدی رو میبرن؟

ما گناه میکنیم امام زمان باید برامون گریه کنه به خدا بگه:خدایا به خاطر من ببخشیدشون

واقعا باید خجالت بکشیم....

صادقانه جواب بدیم      توی ۲۴ ساعت چند بار یاد امام زمان میکنیم؟همه ی آرزوهای دلمونو بریزیم بیرون چند تاش برا خودومونه چند تاش برا امام زمان؟

امام زمان توی دل ما غریب شده....

آمار نذرها رو بگیرید چند تا سفره پهن می کنن برا فرج آقا؟چندتا سفره پهن میکنن برای اینکه مریضشون شفا پیدا کنه بچه دار بشن خونه دار بشن؟

وای بر ما .....واای...

مرحوم شیخ حلوی میگه:اگه یه مرغ تو خونت باشه اگه یه روز ببینی نیست احتمال بدی در باز بوده رفته بیرون گم شده تا کجا دنبالش می گردی پیداش کنی از همه ی همسایه ها مغازه دارا میپرسی مرغ منو ندیدی!

اگه سند خونمون گم شه شب نمی تونیم بخوابیم خونه رو زیر و رو میکنیم پیداش کنیم

امام زمان رو به اندازه ی سند قبول کنیم

تا حالا چند بار شده دنبال امام زمان بگردیم ؟کدوم جمعه شده بپرسیم این جمعه چه خبر؟

دیگه نمازامون بوی امام زمان نمی ده....

خوش به حال جوونای خوب امام زمانی.روایت داریم اینجور جوونا شب با وضو و رو به قبله می خوابن نماز شبشون فراموش نمیشه

کاش ما هم جزو اونا بودیم کاش....

باید اونقدر برا آقامون گل نرگسمون گریه کنیم تا دلشو به دست بیاریم...

وقتی می خوایم از خونه بریم بیرون خودمونو به آقا بسپریم بگیم آقا خودت می دونی خیابونا جه خبره کمکمون کن گناه نکنیم

بچه ها چرا با امام زمانمون عشق بازی نکنیم چرا براش یه رنگ نباشیم ها؟

***اگه حرفامو قبول دارین یه صلوات بفرستید و یه یا علی بگیم برای اینکه امام زمانی بشیم و زمینه رو برا ظهورش فراهم بکنیم***                      یا علی...

 

دوری از ثروت اندوزی

جناب علی بن مهزیار اهوازی(ره)که یکی از دانشمندان شیعه بود و آن گونه که نقل شده:«در عصر غیبت صغری نوزده بار به قصد ملاقات مولای خود حضرت ولی عصر(عج) رنج سفر حج و در نوردیدن بیابان های خشک و بی آب علف عربستان را به جان خریده است وقتی در سفر بیستم به محضر مقدس آن حضرت مشرف شد حضرت صاحب الامر(ع) به ایشان فرمودند:«من شبانه روز چشم به راه تو بودم چرا دیر پیش ما آمدی؟» 

عرض کرد:آقا جان من که راهی برای رسیدن به محضر شما نداشتم.حضرت فرمود:«راهی نداشتی ؟نه چنین نیست دلیلش آن است که شما به زیاد کردن اموال خود و ثروت اندوزی مشغول شدهُ مومنین ضعیف در فشار بودند.اکنون چه عذر و جوابی داری؟. 

پس جناب علی بن مهزیار عرض کرد:آقا توبه توبهُ گذشت(یعنی این از من در گذرید و عفو بفرمایید).

حسین جان مهدیم مهدی خسته

حسین جان مهدیم مهدی خسته                    دلم از بی وفایی ها شکسته 

  حسین جان مانده ام تنهای تنها                   شده کرب و بلایم کوه وصحرا

حسین جان کاش و من جای تو بودم                چو یارانت بدم گرد وجود

شما گفتی ولی آنها نرفتند                       مرا یاران همه یک یک برفتند

حسین جان انتقام نگرفته ام من                     به جای امتم شرمنده ام من

حسین جان قطعه قطعه جسم اکبر                     سر افتاده    علی اصغر

دو کتف خونی و مشک اباالفضل                 کنار علقمه اشک اباالفضل

صدای ناله جانسوز زهرا                     فرار کودکان در دشت و صحرا

همه منزل به منزل در اسارت                   چنان که شد به آل تو جسارت

 هر آنچه عمه ام زینب کشیده                  بود هر صبح و شام در پیش دیده

ز قلبم می زند بیرون شراره                 چه کاری سخت و تر از انتظاره

حسین جان از شما شرمنده هستم                         گناه امتم بسته دو دستم

چقدر دیگر بگویم من به امت                          دعا باشد کلید قفل غیبت

حسین جان امتم بر تو بگریند               نمی دانند که خود با من چه کردند

هزار و یکصدو هفتادمین سال            چه کم آنکس که پرسیده زمن حا ل

چقدر تیر کنند سویم روونه                           ندارم زینبی حرفم رسونه

شما با آن مصیبت ها که دیدی                      به امید ظهورم پر کشیدی

خدا داند چه قدر در انتظاری                   زخون باری چشمم بی قراری

حسین جان کاش و بودند عاشقانی                   زبانی نه  حقیقی یاورانی

گناهان را به اشک خود بشویند               ظهورم را بخواهند از خداوند

اگر شیعه وفا می کرد به بیعت               نبود تاخیر بروی عصر غیبت

حسین جان مهدیم مهدی خسته                     دلم از بی وفایی ها شکسته

یا فاطمه زهرا (س)


«ایام جانسوز فاطمیه و روز های حزن انگیز شهادت یگانه دخت رسول خدا حضرت زهرا اطهر(س)تسلیت باد» 

 

زبانحال حضرت زینب(س)با مادرش: 

به هجده ساله بانوئی به ناله                 دعا می کرد طفلی چهار ساله 

الهی مادرم زهرا جوان است                  چرا پس قامتش از غم کمان است 

الهی ای امید نا امیدان                         ترحم کن به ما از راه احسان 

چرا از زندگانی سیر گشته                     چرا در نوجوانی پیر گشته 

چرا آه و فغانش کار باشد                       چرا شب تا سحر بیدار باشد 

نمی دانم برای چیست یا رب                 که صورت می کند پنهان زینب 

چرا یک دست بر پهلو گرفته                    چرا از کودکانش رو گرفته 

نمی دانم چه رخ داده خدایا                    که می گیرد به پهلو دست خود را 

اگر سر آمده عمرش خدایا                      زعمر ما به عمر او بیفزا


نسب امام مهدى (علیه السلام)

 

 او از خاندان پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) است:

1 ـ امام على (علیه السلام): اَلْمَهْدِىُّ مِنّا فى آخِرِ الزَّمانِ.(1)مهدى (علیه السلام) از خاندان پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) است.

 او فرزند على (علیه السلام) است:

3 ـ امام على (علیه السلام): صاحِبُ هذَا الاَْمْرِ مِن وُلْدى.(3)

 مهدى (علیه السلام) از ما اهل بیت است که در آخر الزمان مى آید.

2 ـ امام على (علیه السلام): هُوَ مِن عِتْرَةِ النَّبِىِّ (صلى الله علیه وآله وسلم).(2)

صاحب الزمان از فرزندان من است.

4 ـ امام على (علیه السلام): مِن وُلدى مَهْدِىُّ هذِهِ الاُْمَّة.(4)

« مهدى » این امت از فرزندان من است.

ــــــــــــــــــــــــــــ
      1 ـ دلائل الامامة، ص 256; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 60.

2 ـ فتن ابن حماد، ص 103; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 63.

 3 ـ غیبة النعمانى، ص 156; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 68.

 4 ـ معانى الاخبار، ص 58; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 81.

ــــــــــــــــــــــــــــ
 

5 ـ امام على (علیه السلام): اَلْمَهْدِىُّ مِن ذُرِّیَّتى.(1)

مهدى از ذریه من است.

 او فرزند فاطمه (علیها السلام) است:

6ـ رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم): اَلْمَهْدِىُّ مِن عِتْرَتى مِن وُلْدِ فاطِمَةَ.

مهدى (علیه السلام) از خاندان من و از فرزندان فاطمه (علیها السلام) است.

7 ـ رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم): یا فاطِمَةُ! اَبْشِرى فَاِنَّ الْمَهْدِىَّ مِنکِ.(2)

اى فاطمه! بشارت ده که مهدى از توست.

8 ـ امام على (علیه السلام): اَلمَهْدِىُّ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ فاطِمَة.(3)

مهدى مردى از فرزندان فاطمه است.

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ اثبات الهداة، ج 7، ص 175; موسوعه احادیث امیرالمؤمنین (علیه السلام)ـ الجزء الاول، ص 54.

2 ـ کنز العمال ـ حدیث 32408.

3 ـ کنز العمال، ج 6، ص 34; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 90.

ــــــــــــــــــــــــــــ
 

9 ـ امام باقر (علیه السلام): اَلْمَهْدِىُّ رَجُلٌ مِن وُلدِ فاطِمَة.(1)

مهدى مردى از فرزندان فاطمه است.

 او فرزند حسین (علیه السلام) است:

10 ـ امام على (علیه السلام): اَلتّاسِعُ مِن وُلْدِکَ یا حُسَیْنُ هُوَ الْقائِمُ بِالْحَقِّ، اَلْمُظْهِرُ لِلدّینِ، وَ الْباسِطُ لِلْعَدْلِ.(2)

اى حسین! نهمین فرزند توست که حق را بپاى مى دارد، دین را آشکار مى سازد و عدالت را گسترش مى دهد.

11 ـ امام حسین (علیه السلام): سُئِلَ اَمیرُ الْمُؤْمِنینَ ـ صَلَواتُ اللهِ عَلَیهِ ـ عَن مَعْنى قَوْلِ رَسُولِ اللهِ (صلى الله علیه وآله وسلم): « اِنّى مُخَلِّفٌ فیکُمُ الثِّقْلَینِ: کِتابَ اللهِ وَ عِتْرَتى » مَنِ الْعِتْرَةُ؟ فَقالَ: اَنَا وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ وَ الاَْئِمَّةُ التِّسْعَةُ مِن وُلْدِ الْحُسَیْنِ تاسِعُهُمْ مَهدِیُّهُم وَ قائِمُهُم.(3)

ــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ بحارالانوار، ج 51، ص 43.

2 ـ کشف الغمة، ج 3، ص 311; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام)ـ الجزء الاول، ص 93.

3 ـ کمال الدین، ج 1، ص 240; موسوعه احادیث امیر المؤمنین (علیه السلام) ـ الجزء الاول، ص 54.

ــــــــــــــــــــــــــــ
از امیرمؤمنان (علیه السلام) درباره این سخن پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم) که مى فرماید: « من در میان شما دو چیز گرانسنگ مى گذارم، یکى کتاب خدا و دیگر عترتم » سؤال شد که عترت کیستند؟ حضرت فرمود: عترت پیامبر من و حسن و حسینیم و نُه امام از فرزندان حسین. نهمین آن امامان « مهدى » و « قائم » آنان است.