مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
مهدی موعود (عج)

مهدی موعود (عج)

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

حضرت مهدی ع: از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده ؛ برای فرج دعا ک

امام زمان ع و فرمان دعا برای تعجیل در امر ظهور     

مولای ما امام زمان ع در یک سخن گهربار دوستان و منتظران خویش را به این امر دعوت نموده و می فرمایند:

(( اکثر الدعا بتعجیل الفرج ، فان ذلک فرجکم))

برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا این کار برای خودتان گشایش خواهد بود

او که از تحیر و تزلزل بشریت عموما ، و مظلومیت شیعیان و منتظرانش خصوصا در غم و اندوه به سر می برد ، و منتظر فرج الهی است،با این دل رنجور و غمگین ، همگان را به دعا برای تعجیل در فرج و ظهور خویش دعوت می نماید.

  نکته ی دیگری که در این فرمان امام معصوم علیه السلام نهفته ، کثرت و زیادی دعای ماست و این امر ممکن نیست مگر با تکرار.

    از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده ؛ برای فرج دعا کنید 

جناب آقای زاهدی نقل فرمودند : حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ باقر ملبوبی ؛ صاحب کتاب الوقایع و الحوادث می گویند:حجه الاسلام مرحوم سید محمد گلپایگانی فرزند آیه الله سید جمال گلپایگانی فرمودند:

پس از فوت مرحوم پدرم ، شبی در خواب دیدم که حضور پدرم مشرف شدم و ایشان در اطاق مفروش به زیلی و فاقد اثاث نشته اند.

گفتم:پدر!اگر خبری نیست ما هم دنبال کارمان برویم،وضع طلبگی در گذشته و حال ، همین است که میبینم.پدر فرمود : پسر حرف مزن!هم اکنون ولی امر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشریف آوردند

آنگاه پدرم از جا برخواستند ،متوجه شدم محبوب کل عالم ،حضرت ولی عصر عج تشریف آوردند؛پس از عرض سلام و جواب حضرت ، قبل از اینکه من  حرفی بزنم  حضرت فرمودند:سید محمد! مقام پدرت این حجره محقر نیست  ، بلکه مقامش آنجاست (به محل مورد اشاره ی دست حضرت نگاه کردم)قصری با شکوه و ساختمان با عظمتی را درک کردم ولی از وصف آن عاجزم،دیدم و بسیار خوشحال گردیدم.عرض کردم یابن رسول الله!آیا وقت ظهور نرسیده است تا دیگان همه به جمال مبارکتان روشن شود؟

حضرت فرمودند:

از علایم ظهور فقط علایم حتمی مانده است و شاید آنها نیز در مدت کوتاهی به وقوع بپیوندند، پس بر شما باد که برای فرج (ظهور) دعا کنید1

 

1_شیفتگان حضرت مهدی ع ج 1 ص 184

     شیعان چرا امام زمان ع را نمی خواهید ؟

صاحب کتاب شیفتگان حضرت مهدی ع از قول آن مرحوم نقل می کند که ایشان فرمود:

در مسجد جمکران قم اعمال را به جا آورده و با همسرم می آمدم . دیدم آقای نورانی وارد صحن شد و قصد دارند طرف مسجد بروند، گفتم:این سید در این هوای گرم تابستان از راه رسیده و تشنه است . ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد،پس از آنکه ظرف آب راپس داد گفتم:اقا شما دعا کنید و فرج امام زمان ع را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک گردد.

فرمود: شیعیان به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد .

این را فرمود تا نگاه کردم آقا را ندیدم،فهمیدم وجود مبارک امام زمان ع را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا فرموده است.

بنابراین به دلایل فوق می گوییم: ظهور امام عصر ع بسیار به ما نزدیک است اعمال فقط کافی است که آن را چون تشنه ی طلب  کنیم و به تبلیغات منفی علیه آن حضرت که مردم را از ظهور مقدس آن بزرگوار دلسرد می کند توجهی ننماییم و تمام رسانه ها و کتابها و ارگانها و همه آنچه که در آختیار داریم را پر از نام و یاد و حقایق مربوط به ان حضرت نماییم که دراین میان:

(( وظیفه فیلمسازان و هنرمندان صدا و سیما )) بیش از همه است چرا که منبر و بلندگوی تبلیغاتی امروز جهان تلویزیون و امور هنری و فیلمسازی شده و روحانیون معظم باید بیش از هر زمان دیگر این بلندگو را بلندگوی آن حضرت قرار دهند و صدای صلح و عدالت را به گوش جهانیان برسانند 1

1.نجات یافتگان امام زمان ع ص 195

منابع:کتاب کیست مرا یاری کند ؛ من مهدی صاحب الزمانم/نویسنده محمد یوسفی

گرداوری شده توسط گروه تحقیق سایت امام عصر عج

(emameasr.org)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد